Jak na vizitky?

Asi by nebylo moudré, abych Vám říkala, jak správně máte vizitku udělat. Jakým právem taky? Spíše Vám řeknu, jak jsem je dělala já a při tom určitě i něco z pravidel padne a vy sami si řekněte „Jó, to je ono!“ nebo „Ouč, tudy tedy ne!“.

Vizitka patří k jednomu ze základních komunikačních kamenů. A tak je nutné, aby to, co si vymyslíme na vizitce, nějakým způsobem korespondovalo s tím, co používáme na ostatních firemních materiálech.

Formát

Klasický formát vizitek je 90 × 50 mm. V poslední době se však hodně používá i tzv. euro formát
85 × 54 mm, který odpovídá většině vizitkářů. Nikde však není napsané, že vizitka nemůže být úplně  jiného rozměru. Je však dobré zvážit, chceme-li, aby si obdarovaný naši vizitku uložil mezi ostatní…

Materiál

Ani tady se meze nekladou. Krásných papírů je celá řada a mezi grafickými si určitě vybere i ten nejnáročnější klient. Ale proč nepoužít dřevo, když jsem truhlář? Nebo plast, když dělám plastová okna? Konečeně… proč nevymyslet vizitku, která bude plnit i funkci navíc? Dřevěná vizitka sloužící také jako podtácek na kávu? Nebo plastová záložka s pravítkem do diáře? Kreativitě se meze nekladou. Osobně si myslím, že když použijeme vtipný nápad, rozhodně je menší pravděpodobnost, že kontakt na nás upadne v zapomnění.

Výroba

Vzhledem k použité technologii výroby vizitky je dobré dodržet i určité zásady, které výrobu nebudou zbytečně komplikovat:

  • Mezi ně rozhodně patří odstup grafiky od okraje vizitky. Jakým si nepsaným pravidle je 5 mm, protože případná odchylka (nepřesnost způsobená podáváním digitální tiskárny či řezu) je pak okem neviditelná.
  • Vizitky na spadávku zase musí být připraveny grafikou, která 3 mm přesahuje její okraj. Je to tzv. maso, do kterého se řízne a opět nám při malé nepřesnosti nesvítí nechtěné okraje.

V rozměrech už máme jasno. Vyberte si ten, který lépe odpovídá vašim potřebám a vašemu image. Technologii tisku vám podle materiálu doporučí grafik či grafické studio, které vám návrh pomůže vymyslet a zpracovat.

 

Pojďme ale od teorie k praxi.

Vzhledem k tvaru piktogramů byl pro mne euro formát jasná volba. Ale protože jsem chtěla s vizitkou předat nejen kontakt, ale zanechat i malý vzkaz a úsměv na rtu… Chtělo to prostor navíc.

 

Jak na vizitky
Bigováním můžeme vytvořit moment překvapení, prostor navíc, ukrýt a zase poodhalit… „Proč říci vše už na první schůzce?“

 

Vzhledem k různým motivům, teď mohu obdarovanému vybrat tu, která mi k němu nejlépe sedí. Něco jako kontakt na míru :)

Vizitku ale můžete začít dělat i úplně tradičním způsobem. Logo vlevo nahoru, kontakt dolů… Ale… poodsazením textu vpravo jsem vytvořila logu více optickému prostoru. Prostor, který nechá vyznít tomu podstatnému – úsměvu a uličnickému rozcuchu, mladickému nadhledu a idealismu… „Hele, se mnou ti bude fajn!“

 

Jak na vizitky

 

Stejné motivy, stejná data… Ale co se trochu odvázat? Já nechci úplně obyčejné vizitky, jaké vám nabízí na internetu za skoro nic peněz a ještě k tomu razítko a propisku zdarma. Vždyť vizitkou říkám „Vážím si tě a stojíš mi za to, abych si dal tu práci a udělal pro tebe něco hezkého, vyjímečného. Jsi pro mne důležitý…“.

 

Jak na vizitky

 

A na výšku to lze samozřejmě také :)

  Jak na vizitky

 

A pak, že vizitky jsou nuda :)

 


 

Vytisknout článek